Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: zwevende noten

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    151

    Standaard

    Ook al geen trillende stelpen. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hier niets aan te doen is.
    De zwevende toon is het best hoorbaar op vrij hoog volume met een behoorlijke portie gain.
    De eigenaar van de gitaar irriteert zich hieraan en meld dat 'het eerst niet zo was'
    Ik speel meestal clean, dit soort klachten heb ik zelf nooit gehad. Ik ben toch een beetje benieuwd of het mischien gewoon bij de gitaar 'hoort' en dat het hem gewoon eerder niet was opgevallen. het is een American Series Strat uit 1997.

    Zou iemand die gewend is met veel gain/overdrive te spelen eens willen proberen in hoeverre hij een goede rechte toon krijgt? Ik test meestal op de toon d op de b snaar 15e fret. Toon aanslaan en gewoon laten klinken zonder benden of vibreren.

    alvast bedankt,

    Michell

  2. #12

    Standaard

    kun je een geluidsfragment posten?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Bedoel je dat het als een vibrato-achtig iets klinkt?
    Ik heb een strat gehad die het rond de 12-15e fret had en dan voornamelijk op de G-snaar.
    Wat betreft de oplossing? Geen flauw idee.
    Heeft ie het ook op alle 3 de pick-ups? Had die van mij toen wel. Ik heb toen de pick-ups lager gezet, werd het wel minder, maar het was niet weg.
    Het lijkt me inderdaad in de Pickup te zitten.

    vr.gr.

    Branko

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top