Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 74
    Senior Member

Senior Member

Standaard

een vriend eletronica amateur vertelde me net dat hij vroeger hoog frequente fm zendertjes maakte en deze shielde met ijzeren/aluminium sigarenkistjes , deze sneed met een blikopener en soldeerde

ma vind da ma , maken ze da tegenwoordig nog ...

Kzal moeten overstappen van sigaretten naar sigaren
    This one goes to eleven (Spinal Tap)
    And always remember the last words of my father ; "A Truck" (Emo Philips)

Senior Member

Standaard

Ik shield ook met alu tape van de bouwmarkt. Werkt goed, met de versterker vol open en de gitaar los om mijn hals nog geen enkele brom of storing. Wel uiteraard een geaard stopcontact, anders ligt er niets, ook de shielding niet, aan de aarde.
    Eindelijk een beetje lente!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Wow, dat ziet er een stuk ingewikkelder uit. Kan ik niet gewoon een draadje pakken, die vertinnen aan het uiteinde en onder een stukje tape plakken? En dan het andere uiteinde aan de volume pot waar alle aarde draadjes samenkomen (brug, PU, output, shield) ?
    Nieuwe GFS Lil killer pickup te koop (ongebruikt, cream) en een Vox Amplug Lead! PM me voor details!

Senior Member

Standaard

tesa professional
    25 meter:50mm
    50565-00002-01

niet die van de bouwmarkt! daarop zit niet een liner laag.
    die laag is juist zo prettig dat je eerst in spiegelbeeld de vorm kunt tekenen en dan knippen.
    zo'n rol met 25 meter kost ongeveer een 12 euro en werkt perfect

Senior Member

Standaard

Ik gebruik alu tape om de cavities te shielden. Bij een Strat moet je natuurlijk ook de slagplaat doen en omdat die contact moet maken met de shielding in de body gebruik ik daar koper tape voor. Op de plekken op de body waar de plaat contact mee maakt gebruik ik ook koper.

Beter zou zijn alles mer koper te doen, maar dat kost ook een stukkie meer. De combinatie alu / koper werkt voor mij perfect.

Belangrijk is natuurlijk geen enkele cavity over te slaan. Als je bij een Strat de cavity bij de output vergeet is alles voor niets gedaan...

Standaard

He, daar zat ik nog over te twijfelen (bij de output shielden). Ga ik gelijk doen! Maakt het eigenlijk nog uit waar je op de slagplaat shield, of moet de hele plaat vanonder gewoon zilver zijn van de tape?
    Nieuwe GFS Lil killer pickup te koop (ongebruikt, cream) en een Vox Amplug Lead! PM me voor details!

Senior Member

Standaard

hele plaat, je moet als het ware een gesloten doos krijgen.

Member

Standaard

Daar noise (hiss en hum) momenteel mijn grootste probleem is ga me hier ook ff aan wagen, eerst proberen op m'n oude copy strat.

Dus als ik het goed heb:

- zelfklevende kopertape kopen, die is trouwens nergens te vinden dus zal het online bestellen worden :/
    - de cavities bedekken met de tape en wat laten overlappen op de body
    - de achterzijde van de slagplaat bedekken met de tape
    - de aarding (die zal ik dan wel weten te vinden zeker) solderen aan de kopertape

Voor de rest nog speciaal op iets letten?
    Is het nodig van de electronica ook aan te passen? ik zou eerst willen proberen met de tape en aarding

Thx

Senior Member

Standaard

zorg ervoor dat je zoveel mogelijk blanke draad afschermt.
    het mag de folie niet raken anders riskeer je de kans op het probleem geen geluid te krijgen.
    ook de vijfstandenschakelaar kan voor problemen zorgen als de folie door de opening steek en het handeltje van metaal die folie kan raken.
    (zorgde bij mij voor geen geluid)
    de door mij genoemde alu tesa tape werkt perfect, maar als je liever koper hebt dan kan dit nog wel even een zoektocht worden maar ik denk dat voxhumana het wel heeft

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten