Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 74

Hybrid View

Standaard

Ik heb net even m'n shielding doorgepiept. Het geleid aan alle kanten, da's wel goed dus. Maar een vraag tussendoor, moet daar niet nog een laag overheen zodat niet per ongeluk er componenten tegen het folie aankomen en zo sluiting kunnen veroorzaken?
    Nieuwe GFS Lil killer pickup te koop (ongebruikt, cream) en een Vox Amplug Lead! PM me voor details!

Senior Member

Standaard

Als je weinig ruimte hebt, kan dat voorkomen. Is me vorige week nog gebeurd na het shielden van een Telecaster, omdat de tonepot niet helemaal goed vast zat en net genoeg meedraaide om het "hot" lipje ervan contact te laten maken met het koperfolie op de wand van de cavity.
    In het verleden heb ik koperfolie wanden van een cavity nog wel eens bekleed met isolerende tape.

Banned

Standaard

hoe noodzakelijk is dat shielde nouw eigenlijk??

kheb hier 2 handgebouwde (door sjak zwier) gitaren liggen, en ze zijn allebij niet geshield wat maakt t uit..

enneuhm.. N00b kwestion ...wat doet t?? beetje ruis tegengaan ofzow?

Senior Member

Standaard

kga doen voor zeker te zijn , tis zover als ik weet tegen ruis en brom (radio ontvangst via je gitaar ?)

alhoewel de slagplaat die ik heb (stratplaat) komt van qparts en die hebben een aluminium ondergrond dus ik weet niet of shielding dan echt nodig is maja , voor de zekerheid , baat het niet .....
    This one goes to eleven (Spinal Tap)
    And always remember the last words of my father ; "A Truck" (Emo Philips)

Senior Member

Senior Member

Standaard

een vriend eletronica amateur vertelde me net dat hij vroeger hoog frequente fm zendertjes maakte en deze shielde met ijzeren/aluminium sigarenkistjes , deze sneed met een blikopener en soldeerde

ma vind da ma , maken ze da tegenwoordig nog ...

Kzal moeten overstappen van sigaretten naar sigaren
    This one goes to eleven (Spinal Tap)
    And always remember the last words of my father ; "A Truck" (Emo Philips)

Senior Member

Standaard

Ik shield ook met alu tape van de bouwmarkt. Werkt goed, met de versterker vol open en de gitaar los om mijn hals nog geen enkele brom of storing. Wel uiteraard een geaard stopcontact, anders ligt er niets, ook de shielding niet, aan de aarde.
    Eindelijk een beetje lente!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Wow, dat ziet er een stuk ingewikkelder uit. Kan ik niet gewoon een draadje pakken, die vertinnen aan het uiteinde en onder een stukje tape plakken? En dan het andere uiteinde aan de volume pot waar alle aarde draadjes samenkomen (brug, PU, output, shield) ?
    Nieuwe GFS Lil killer pickup te koop (ongebruikt, cream) en een Vox Amplug Lead! PM me voor details!

Senior Member

Standaard

tesa professional
    25 meter:50mm
    50565-00002-01

niet die van de bouwmarkt! daarop zit niet een liner laag.
    die laag is juist zo prettig dat je eerst in spiegelbeeld de vorm kunt tekenen en dan knippen.
    zo'n rol met 25 meter kost ongeveer een 12 euro en werkt perfect

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten