Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: volume verschil

  1. #11

    Standaard

    ok, bedankt voor de tips. Ik heb (zodra hij geleverd is) een Marshall DSL 50, dus helaas maar 1 input.
    Als ik mijn volume dichtdraai dan wordt het geluid idd doffer, dat bedoelde ik met vervormen. De klank wordt dus minder.
    En ik merk het idd vooral in het clean. De Fender is dan gewoon heel zacht terwijl de LP hard klinkt. Bij distortion valt het verschil wel mee.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Een paar andere elementen voor je strat met meer output. Kij ff of je de Seymour Duncan test cd voor vervangende strat en tele elementen op de kop kan tikken via je lokale gitaarzaak en ga ff luisteren. Heb ik destijd ook gedaan. Had hetzelfde probleem. Heb toen een set SD met hogere output in de strat gezet en het probleem was verholpen. Welke er precies in zitten weet ik zo uit het hoofd niet. Gitaar staat in de oefenruimte. Kijk vanavond ff en zal het daarna op dit forum zetten. suc6 ermee

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    een boss GE7 ertussen waarmee je je strat met 1 druk op de knop net zo hard laat gaan als je lp ..

    nu is een booster in het algemeen een goeie optie ... ook aan boord van je strat maar dan zit je weer met battarijen te kloten ..
    Got a quarter in my pocket.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Bij deze zou ik nog ff melden welke elementen ik nu in mijn strat heb zitten. Dit zijn de Seymour Duncan SSL-5 custom staggerd. Ze hebben een hooge output. Maar check ook ff de site van Seymour Duncan zelf. Daar kan je elementen zoeken en beluisteren......mooie site trouwens van Seymour

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    983

    Standaard

    koop een AB switch waar je ook het/de level kan bepalen.

    Boss - LS 2
    Behringer - AB 100

    Code:
    Strat----- LS-input A--\
    			  ------> naar effecten / amp
    LP--------LS-input B---/

    dan zorg je zo dat je uitgangs volumes wat gelijker zijn.

    denk ik......
    Laatst gewijzigd door Debaser; 20 september 2006 om 11:31
    www.lssz.fr / laissez.faire

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top