en na de 2e of 3e laag
toen was mn ecoline op en ben ik nieuwe gaan kopen, en vond ik nog een andere kleur bruin (sepia). los was deze kleur niet mooi, maar mengen met het sienna gebrand was de kleur érg mooi. en dus heb ik de achterkant met een andere kleur afgewerkt dan de voorkant, liefst had ik de kleur achterop ook voor gehad, maar daar was het toen al te laat voor.op zich ook niet erg, nog steeds vind ik het resultaat goed gelukt.
Na het lakken komt het aflakken, hiervoor Clou Cellulose aflak gehaald (spuitbus) samen met wat héél fijn schuurpapier (tot korrel 2000) en een polijstkop + accesoires.
de gitaar heeft een heleboel heel dunne lagen gekregen en hangt hier in de garage te drogen
Om de kop weer wat meer origineel te laten Lijken heb ik bij een copyshop in de buurt een Ibanez-logo bestandje (eps) gebracht die ze voor mij op zelfplakkende zilverfolie hebben gedrukt.ik heb nu dus een mooi ibanez logo (geen prestige overigens) op de kop van mn gitaar, mooi afstekend tegen het donkerrode hout.
toen was het 3 weken wachten om de lak uit te laten harden, saai maar helaas.in mn hoofd zeker 30x het hele polijstproces herhaalt.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers