-
16 september 2006, 21:02
Mijn suggestie is -> niet doen!
Modeling techniek werkt niet met puur klinkende buizenversterkers...
Ik zou gewoon 1 of een paar goede overdrive/boost pedaaltjes bij de amp zoeken en daarmee de verschillende crunch en lead geluden maken...
Je stelt de amp af zodat ze clean met een randje of een mooie crunch heeft en voor je cleane sound draai je je volumeknop terug, voor je lead sound trap je dan het door jou gekozen overdrive/boost pedaaltje aan...
-
17 september 2006, 10:32
Wordt wel een beetje zoeken denk ik. Ik heb er zelf een ouwe Ibanez Mostortion tussen hangen. Maar ik zou er ook geen modelling spul tussen leggen. Met mijn SG gebruik ik ook een attenuator (een Marshall Powerbreak) aangezien de output van die gitaar nogal hoog is en de boel gewoon te hard gaat. Laatste tijd speel ik veel over een geleende Telecaster en dan heb ik dat ding niet nodig.
Wat betreft de LC lofzang: kan het alleen maar beamen. Na de revisie bij DrTube klinkt ze erg goed, zowel live als in de studio. We hebben m'n stack weer veel gebruikt bij de opnames van onze laatste plaat en ook de studiobaas (Corno van de Next To Jaap studios in Voorhout) was wel te spreken over het bakkie. De ouwe JMP op de foto is van hem. Vooral in combinatie met de Jaguar uit '69 van Corno klonk de LC fantastisch.
-
21 september 2006, 23:43
-
22 september 2006, 00:13
-
22 september 2006, 00:17
Regels voor berichten