Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 20 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 193
    Banned

Standaard Wat kost een squier upgrade?

Ik zie regelmatig vragen voorbij komen over het upgraden van cheap-ass gitaren. Na enige ervaring opgedaan te hebben met zelfbouw leek het me leuk eens een ander projectje te beginnen. Ook weet ik ondertussen wel waar ik welke onderdelen vandaan moet halen.

Maak van een absolute flutgitaar iets leuks (en dan voor zo weinig mogelijk geld)

Men neme een squier en stript deze volledig.

Ik heb deze door ruil verkregen, maar ze zijn voor ongeveer €80-€100 te koop. Deze heeft een lekker zwaar gewicht. De frets zijn zeer netjes afgewerkt en de neckpocket is super strak. Er zitten wel wat schoonheidsfoutjes in zoals sidedots die niet helemaal strak langs de rend van het fretboard zitten maar verder is heteen hele goeie basis.

De tremelo, tuners en elementen zijn net veel soeps. Dus die gaan ervanaf.

De tremelo levert op marktplaats €15 op en de tuners €10 en de slagplaat met elementen ongeveer €25. De squier kost je dan kaal ergens tussen de €30 en €50.

Een van de problemen van de goedkopere gitaren is dat ze slacht afgeschermd zijn. Dat is met aluminiumtape goed te verhelpen

Het volgende probleem dat je tegen komt is wanneer je de brug wilt vervangen. Die squier tremelo's hebben de 6 gaten net iets dichter op elkaar zitten dan de andere modellen. Ik heb deuveltjes op maat gesneden en deze met lijm in de gaten geramd. Wordt later netjes vlak gemaakt en je ziet er niets meer van omdat het verborgen blijft onder de bodemplaat van de tremelo.

Er volgen nog een paar bestellingen:

Gotoh stemmechanieken +/- 22,50
    Diego deluxe tremelo +/- 40,00
    Graphtech topkam +/- 5,00
    2 rol stringguides +/- 4,00

Verder heb ik via marktplaats een complete slagplaat van een Richwood Stallion weten te scoren voor €40,00. De recensies over deze elementen zijn erg goed. Ze missen wel wat hoog, maar dat zoek ik ook niet echt. Bovendien denk ik eraan deze elementen weer via marktplaats van de hand te doen en een setje lil' killers te plaatsen.

Ik denk dat je op deze manier voor minder dan €150/€200 klaar moet kunnen zijn. Dat heb je dus een stratachtige gitaar, met minder ruis dan de goedkope gitaartjes, betere stemmechanieken, een betere topkam, en een hele lekkere tremelo. En je hebt hem zelf inelkaar gezet naar je eigen wensen, en je komt nooit een tweede tegen.

Wordt vervolgt............

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

leuk project! je zou denken, als t zo weinig kost, waarom doet squier t dan in den beginne al niet...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    leuk project! je zou denken, als t zo weinig kost, waarom doet squier t dan in den beginne al niet...
    Omdat niemand nog fender zou kopen

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    Omdat fabrikant, importeur/exporteur, winkelier en de belasting allemaal hun deel willen en dat gaat van de winst af.

Heb gelijk besloten om alles aan deze gitaar te doen wat er met stratjes zoal gedana wordt. Dus ook relic en fake decal incl beschrijving ervan.

Ben gelijk met et reliccen begonnen (jaja... ik weet het, er zijn hier een hoop tegenstanders mbt het reliccen, maar dit is een gitaar die echt geen ruk kost, en ik sloop hem niet. Ik haal alleen de hele dikke lak weg). De achtelijk dikke laklaag op deze chinees komt de klank niet ten goede, dus die moet eraf.

Ook de decal, daar zullen wel tegenstanders van zijn, maar ik heb nooit de intentie deze als "echt" te verkopen. Zou ook lekker dom zijn na een hele beschrijving van de modificaties op gitaarnet.

Eerst met een verfbrander over de body heen gegaan. De dikke blanke lak laat meteen los en is goed te verwijderen met een verfschrapper. Er zullen willekeurig een aantal stukken niet goed loslaten. Lekker laten zitten die stukken. Dan schuren, korrel 100 en daarna 240. Da's voorlopig zat die 240, want het hout moet vies worden en dat lukt het best wanneer ie niet helemaal glad is.

Even een advis voor mensen die de lak van een cheap-ass strat willen verwijderen. Veel van die dingen hebben multiplex als hout, dus verwijder eerst wat lak in de elementruimte om te kijken wat voor hout het is.

Heb je een sunburst, dan zie je de houtnerf, maar laat je niet in de maling nemen. Er zijn imitaties waarbij de zwarte lak helemaal over de armrest en de bellycut loopt. Dit is ALTIJD multiplex, ondanks de mooie voorkant

Mijn SRVslagplaat er even opgezet om een idee te krijgen:

Standaard

Leuk project!
    Hij ziet er al een stuk beter uit!

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bruce
    Leuk project!
    Hij ziet er al een stuk beter uit!
    hé, een positieve reactie, had verwacht gelijk vergruisd te worden vanwege het reliccen en de decal, nouja, wat niet is zal ongetwijfelt nog wel komen. (ben zelf eigenlijk ook wel tevreden, zal in ieder geval veel beter klinken dan die extreem dikke laklaag)

Zodra de hardware binnen is, gaat het in een plantenbak onder de aarde voor een paar dagen om het te verouderen De hals maak ik kaal, stain ik met gele ecoline en spuit ik met blanke lak, dan de decal op de kop, en nog een laagje blanke lak.

Daarna verwijder ik achterop de hals de lak, omdat ik dat fijner vind spelen, en het ziet er ook gelijk meer relic uit. Daar zal ik nog wel een uitgebreide beschrijving van maken als ik zover ben.

Elementkapjes en knoppen gaan een weekje in een koffiebadje om te vergelen.

Standaard

Vindt hem er supervet! Ik snap alleen niet waarom je nog fender gaat decallen op de kop, wat maakt dat nou uit?

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brammibal
    Vindt hem er supervet! Ik snap alleen niet waarom je nog fender gaat decallen op de kop, wat maakt dat nou uit?
    Ik wilde eigenlijk bij deze gitaar alle klusjes die regelmatig bij een stratje gedaan worden aan bod laten komen, daar hoort dan ook een decal bij. Er worden zoveel fakes gemaakt en ik zie geregeld prutswerk bij decals, dus ik dacht: "laat ik het nou eens goed doen" en er een beschrijving bij maken.

Ook komt een een beetje hak/zaag en freeswerk bij kijken. Ik ga namelijk een linkshandige tremelo instaleren op deze strat.

Alles wat je met een stratje kan doen qua upgraden, reliccen en vervalsen wil ik met deze doen. Waarom? Gewoon voor de lol.

Lijkt me lachûh dat mensen (lees: een leek op gitaargebied) zeggen :"Wow, da's een oude Fender Stratocaster, die dingen zijn kapitalen waard", "dat ding heeft een heel leven achter zich, hij is zeker ouder dan jij?". En dat ik dan kan zeggen: "nee joh, dit is een 2005 squier van nog geen €100".

Banned

Standaard

Heb me altijd al afgevraagd hoe dit GFS speeltje zou klinken:

http://yhst-50206111187217.stores.ya...excimatou.html

Dus die gaat er ook in aangezien ik nog geen actieve gitaar heb en dit speeltje het uiterlijk niet doet veranderen.

En voor de geïnteresseerden, dit wordt de brug:

http://www.tonefactory.nl/shop2/prod...oducts_id=1975

Standaard

ik vind t een cool topic! ga ik zeker volgen. vind t alleen jammer de je die relic net iets te ver hebt doorgezet naar mijn mening; ik had iets meer lak op de body willen zien

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten