Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
    Senior Member

Standaard Is dit: Highway of American series??

Deze Strat word aangeboden op marktplaats. Waarschijnlijk hebben de meesten van jullie hem wel gezien.

Hij word aangeboden als zijnde 'American Series' en hij vraagt 500 euro.
    Niet duur dacht ik, totdat ik de foto ging bekijken. Ik herken een American Series of een American Standard altijd aan die lelijke blokzadeltjes.
    Zoals je ziet heeft deze Strat andere zadels, maargoed die kunnen natuurlijk vervangen zijn.

Een ander 'bedenkelijk' punt vind ik het uiterlijk van de laklaag. Ik heb nog nooit een Highway in levende lijve gezien maar die zou toch een matte laklaag hebben? Als ik de foto bekijk zie ik geen hoogglans. Volgens eigenaar heeft de gitaar een 'midnight wine' finish die nerf doorlatend is. hij is van 2002.

Is dit inderdaad een koopje of toch een Highway?

Michell

Senior Member

Standaard

aan de lak te zien is het een Highway...

Senior Member

Standaard

Bij een American Series zijn niet alleen de zadeltjes anders, maar de hele brug.

En Helter, nogmaals gelukwensen. Ik wil ook wel klapzoenen geven maar dan krijg ik Dude met de deegroller achter me aan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Bij een American Series zijn niet alleen de zadeltjes anders, maar de hele brug.

En Helter, nogmaals gelukwensen. Ik wil ook wel klapzoenen geven maar dan krijg ik Dude met de deegroller achter me aan.
    dankjewel! dat heb je goed onthouden

ontopic: Die Highway's klinken trouwens goed hoor en die dunne lak heeft het voordeel dat je veel eerder een 'relic' hebt

Senior Member

Standaard

highway, zonder twijfel

Senior Member

Standaard

een lelijke laklaag. Ik zou het nooit doen. Met "American series" bedoelt de verkoper waarschijnlijk dat het om een usa-er gaat...
    -------------------------------------------------------
    The POD God
    -------------------------------------------------------

Senior Member

Standaard

highway is zoals misschien bekend de goedkoopste amerikaanse serie
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Senior Member

Standaard

Bedankt voor jullie reacties,

het is niet zozeer dat ik het zelf niet weet maar ik wil graag die eigenaar overtuigen. Hij blijft nl ondanks alle 'highway' hints stug volhouden dat het om een 'American series' gaat. Wat ik wel vermoed is dat hij het zelf ook stellig gelooft en niet de intentie heeft de boel te belazeren. Ook had hij zich laten informeren door een dealer maar om eerlijk te zijn doe ik daar zelf niet zo veel op.
    Punt is dat hij in zijn advertentie nogal vind dat hij een werelddeal aanbied, en in het geval van Highway is dat natuurlijk zeer zeker niet het geval.

ik heb het uiteraard niet over de kwaliteit van de Highway hoor, persoonlijk zou me die mischien wel meer bevallen dan een 'American series' het gaat me puur even om de prijs en waarde.

Michell

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mm80
    Hij blijft nl ondanks alle 'highway' hints stug volhouden dat het om een 'American series' gaat.
    Dat kan want de Highway 1 is ook in de USA gemaakt, mijn body is ook een USA versie

Als de prijs je bevalt, ga dan eens spelen met de gitaar. Ze schijnen toch erg goed te klinken voor het geld en eventueel een nieuw setje pups is niet onbetaalbaar
    Onder de streep.

Standaard

Het model is zeker een Highway one. Maar hoe dan ook, ik heb al verscheidene Fenders uitgeprobeerd en om eerlijk te zeggen ben ik een beetje verknocht aan de Highway. (maar dan de HSS versie). een degelijke gitaar, gebouwd in de States...met jumbo-frets, greasebucket,....enz.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten