Iedereen kent het wel: pal voor je speaker zit je met nét effe teveel hoog, sta je een tikkie schuin dan klinkt 't prima maar sta je te ver opzij dan ben je al je hoog kwijt en hoor je jezelf niet goed meer. De Beam Blocker zou dit aanmerkelijk kunnen verbeteren, maar ik had nog nooit zo'n ding gehoord. Tot vandaag.
Sander de Gier importeert ze nu en meldde me gisteren dat ze binnen waren en dat hij er meteen twee in zijn 2x10 combo had gedaan: super tevreden. Mijn combo had ik toch net thuis staan, dus meteen maar even langs gegaan.
Zijn eigen combo klonk inderdaad veel ruimer, duidelijk minder scherp in het midden. Nieuwsgierig geworden eerst nog even een testritje op de Clubster gedaan om nog even te horen hoe de spreiding is. Darna speaker los, Blocker ertussen, boel weer vast en opnieuw spelen.

Het verschil in hoog als je pal voor de speaker zit of uit het midden, is nog maar minimaal. Het is er nog, maar totaal niet hinderlijk. Maar de spreiding is echt ongelofelijk. 45° aan weerszijden van de combo heb je nu waar je exact hetzelfde geluid hebt, dezelfde mate van hoog. Een ongelofelijke verbetering !
Dat worden geen boze blikken van de bassiste meer die in de oefenruimte recht tegenover mijn combo zit

Bijkomend voordeel voor buizenbakken: het volume wordt een tikkie naar beneden gehaald, waardoor je 'm net een streepje harder kan zetten om weer op hetzelfde volume te komen. Werken de buizen dus ook nog een streepje harder en dat komt het geluid ook alleen maar ten goede
Ik had mijn Clubster nog nooit zó goed tot zijn recht horen komen. Bizar.
Beste 22E ooit aan mijn gear uitgegeven !