Zo, vandaag maar eens begonnen met mijn levenswerk, de bouw van mijn eigen speakercab. Gister hout gehaald, en de rest van de dag in de tuin bezig, met dit als resultaat:


Zodoende vandaag pas begonnen.

Gisteren dus materiaal gehaald. 18 mm berken multiplex (volgens mij niet 100% berken, maar goed...), 4 lengtes 18x27 mm en 6 mm rondhout. De lijm is PU-construct van Pattex.


Bij de elektrazaak 3 meter 2x2,5 mm2 rood-zwart speakersnoer, female jack-chassisdeel, plastic inbouwgevalletje (waar die f. jack inkomt), en twee Neutrik jackpluggen.

De speakers had ik van de week al een keer bij Thijssie opgehaald.



Ik ga de kist bouwen op de manier van Nico Verduin, dat wil zeggen dat ik hem in elkaar ga lijmen met deuvelverbindingen.
Dus eerst op de lange kanten de lijn uitgezet waar ik straks ga boren, 9 mm uit de kant, en 3 cm uit elkaar.


Vervolgens de gaten geboord.


Daarna heb ik een paar steunlatjes aan de binnenkant gezet, 18 mm uit de kant, en met 2 spijkertjes elk tijdelijk vastgezet. De kopse kanten van de korte delen verlijmd en het geheel in elkaar gepast. Om druk uit te kunnen oefenen heb ik er een sjorband omheen getrokken, en om hem haaks te houden heb ik een latje met 2 spijkers diagonaal op de kast geslagen.


De gaten heb ik nu aan één kant al door en door geboord en rondhout ingestopt. vanavond of morgen komt de andere kant, maar dit moet eerst een uur of 3 drogen, volgens de heren van Pattex.


Wordt vervolgd...