Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: vraag theorie

Threaded View

  1. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.825

    Standaard

    Mja, het is wel en ook niet absoluut,
    dwz, de docent slaat een toon/akkoord aan op de piano, zeg een A groot, dat is absoluut,
    dan moet je daar bijv een klein septiem op zingen, dat is een G dus ook absoluut,
    maar voor de zanger gaat het om het interval, 9/5 vd grondtoon in dit geval, en is relatief

    in feite heeft het absolute geen enkele functie maar op een piano kan je daar niet om heen
    relatief is het hele idee van oefenen want wie een absoluut gehoor heeft gaat voor de Guinese award en heeft dat hele solfege gedoe niet nodig.

    Freddie M. zong altijd do re me, telkens een halve toon hoger so there you go

    hebbie al plakkertjes op je toets geplakt?
    Laatst gewijzigd door Pepe; 24 maart 2025 om 22:17

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top