-
Level switcher
Hallo elektrische gitaristen,
ik ben op zoek naar een gizmo waarvan ik niet weet of het bestaat. Simpel gezegd een passive volume pot om aan de gitaar band te bevestigen met een aan/uit drukknop voor de vingers. Wellicht heeft één van jullie hier al eerder een oplossing voor gevonden en kan ik in de juiste richting worden gewezen.
Het gaat om het wisselen tussen een vervormde sound van de versterker(s) naar een cleane sound zonder distortion pedaal of channel switcher. Dit doe ik meestal met de volume pot van mijn gitaar óf als het nodig is om heel snel trapsgewijs te switchen met een booster pedaal. Met b.v. een Keeley Katana of Electro Harmonix LPB-1 kun je natuurlijk naar clean switchen door het pedaal in level te verlagen i.p.v te boosten. Dit is eigenlijk wat ik zoek maar dan in passieve vorm, te bedienen met de hand i.p.v. voet, zodat ik hem op mijn gitaar band kan hangen. Op die manier heb je niet per se een pedal board nodig als je geen andere effecten gebruikt en kun je toch vlug naar een constant clean level switchen. Dat kan lastig zijn, als het allemaal nauw luistert, om elke keer op de sweet spot te landen met de gitaar volume knop. Dat je iedere keer op exact hetzelfde level uitkomt zou nog een voordeel zijn van een switch.
Een booster pedaal aan je gitaar band hangen is natuurlijk een optie. Mijn probleem daarmee is dat ik een stomp knop niet gemakkelijk met mijn vinger in kan drukken. Vaak hebben booster pedalen die klein genoeg zijn om aan je gitaar band te hangen geen batterij compartiment dus dan wordt het sowieso lastig.
Weet iemand hier misschien een goede oplossing voor?
M.v.g.,
Vincent
Laatst gewijzigd door VincentZaalberg; 13 mei 2023 om 13:40
Regels voor berichten