Hi,

Klein technisch vraagje waar ik niet achter kom maar er zijn hier vast heel veel mensen die dat weten.
Dit is naar aanleiding van een topic in Vintage versterkers over een Leslie maar aangezien mijn versterker na 1983 is gebouwd hoort het hier.

Ik speel op een JTM45 en gebruik nu een 8 Ohm 2x12 cab.
Nou loop ik al een tijdje met het idee een Leslie 16/18 of Vibratone aan te schaffen. al een jaar of tien eigenlijk maar ik heb er eindelijk de band en ruimte voor.

- Kan ik die Leslie aansluiten op de tweede output van m'n versterker? (mits die Leslie ook 8 Ohm is uiteraard) of gebeurt er dan iets heel raars. Ik bedoel dus qua impedantie als je beide outputs gebruikt. Volgens mij niet.

- Er zit geen verschil tussen de twee outputs als het goed is maar verandert het signaal van de output als je er twee gebruikt ipv één? Bv omdat ie het vermogen verdeelt over twee outputs en maar de helft per output uitstuurt ipv alles door één?

- Ik kan die Leslie eventueel ook doorlussen vanuit m'n cabinet? (Ja, er zit een link output op) Dan wordt het toch 16 Ohm? (mits die Leslie ook 8 Ohm is uiteraard)

- Volgens mij kan ik dan het beste een 16 Ohm speaker in die Leslie hebben zodat ie niet kapot gaat van de 8 Ohm uit m'n versterker en goed pairt als ik hem mocht doorlussen vanuit m'n cabinet. Klopt dat?

Ik hoor het graag. andere creatieve ideeën en suggesties uiteraard ook van harte welkom.