Gisteravond opgehaald in mijn afgelegen dorpje. Geen reiskosten dus. Ik werd overboden maar hij had al gehapt en ik zei een deal is een deal Richwood RE-400 ES335 gitaar, MIC begin deze eeuw, oude serie dus. Een muziekwinkel in het dorp, inmiddels al lang weg, had ze begin deze eeuw. Ik had al een wijnrode, helemaal gemod:



De sunburst is origineel. De slagplaat ontbreekt en 2 pots kraken een beetje dat is het wel, verder goed in orde. Hij stond in een opslagbox in een loods, koud en vochtig dus maar hij heeft het overleefd. Axie was krankzinnig hoog, een flinke beurt was wel nodig.



Hij had de F gaten helemaal volgestopt met watten tegen de feedback waarschijnlijk. Kwartier werk om dat er weer uit te peuteren. Frets polijsten, toets schoonmaken en in de olie zetten, gitaar poetsen, afstellen, het hele programma. Mooie hobby.



De originele humbuckers blijken helemaal nog niet zo slecht te zijn. Ik heb een MIC Epi LP die had heel wollige en slappe elementen, valt hier erg mee. In deze prijsklasse op MP IMHO zonder concurrentie deze RW of het zou Harley Benton moeten zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.



Ik moest wel de brug aan de diskant helemaal op de body zetten om een goede axie te krijgen. dat is bij mijn rode niet zo. Tja de eindcontrole bij RW bestond niet zeg maar, alles wat van de lopende band kwam ging in de doos. Ik heb begin deze eeuw een RW LP uitgezocht bij genoemde winkel uit een serie van 5, dat was een goede maar de rest niet.