-
First build: telecaster kit gitaar
Hallo allemaal,
Ik volg al een tijdje de bouwsels van The Crash Cowboy en ben eigenlijk door hem een beetje geinspireerd geraakt om toch ook zelf iets te gaan maken.
Ik heb lang nagedacht wat precies. Nou ja, zeer waarschijnlijk een Telecaster-achtig iets, maar wat zou de basis worden? Een complete kit? Of losse onderdelen van bijvoorbeeld marktplaats? Toevallig liep ik vorige week op marktplaats tegen een verkoper aan die een blanke telecaster body + hals verkocht voor een volgens mij redelijke prijs. Hals is esdoorn, houtsoort body is niet benoemd.
Lang heb ik niet getwijfeld Morgen komt het spulletje als het goed is binnen!
Ondertussen heb ik ook al een brug + controlplate besteld op Ali, die verwacht ik eind deze maand ergens binnen te krijgen. Elementen komen zeer waarschijnlijk van Tonerider, ben wel gecharmeerd van hun spul. Goede prijs/kwaliteit verhouding wat mij betreft.
Ik ben van plan om de body wat te 'torchen' om de nerf naar voren te halen en verder gewoon afwerken met tru-oil.
Het is heel spannend allemaal. Ik ben absoluut geen vakman, ben eerder van het type twee linkerhanden. Maar in principe zou ik, buiten afwerking, niet zo heel veel aan de body/hals moeten hoeven doen. Het enige waar ik bang voor ben is dat er geen trussrod in de hals zit, maar dat zien we morgen wel.
Eerst maar eens beginnen met het controleren en op orde brengen van de hals. Schuren, zorgen dat frets ok zijn, olien.
Spannend! Zin in!
Regels voor berichten