Re-ampen is in essentie gewoon DI droog opnemen, en achteraf deze audio terug uit de computer halen, door je (effecten en) amp laten lopen, en dit terug opnemen. Eventueel met een re-ampdoosje ertussen (dus zoïets als een omgekeerd DI-doosje).
Ik ben ook terug bezig (zeer kalmpjes) een plaatje op te nemen met een muziekbroeder, in zijn homestudio (heb zelf een soort angst om daaraan te beginnen, moet ik me eens over zetten), en maak hier dankbaar gebruik van. Aangezien het me vooral lukt me vrij te maken na 8 uur 's avonds, en om zijn kinderen niet wakker te maken, zijn het merendeel van mijn gitaarpartijen DI ingespeeld, en achteraf door hem gere-amped op momenten dat de versterkers op 11 konden.

Ben benieuwd naar wat je aan het maken bent, ik herinner me dat ik indertijd met plezier naar monstertux heb geluisterd, maar de herinnering zit wat verweg in mijn hoofd. Dus heb ik ineens jullie plaatje op spotify klaargezet om tijdens mijn terugtocht naar huis na het werk terug op te frissen. Jullie hadden achteraf nog iets gemaakt onder een andere naam, dat ik helaas nooit heb gehoord. Is dat nog te vinden?