Eindelijk een echt degelijke akoestische gitaar gekocht! Ik heb alle andere troep verkocht, ook mijn tweede elektrische gitaar, en met dat budget ben ik gaan zoeken. Begonnen met testen bij Souman, een grote winkel hier in de buurt. Daar kon ik niet direct slagen, maar hoorde daar wel het K&K Pure Mini systeem in hun testgitaar. Dat klonk te gek, dat wou ik ook.

Ik vond deze Sigma op marktplaats, redelijk in de buurt en voor een prima prijs. Mooie uitvoering, het is de vintage serie, een kopie van de Martin HD28V, met open tuners en herringbone binding. Gelijk heen gereden en getest. Ik was direct onder de indruk van dat ding, hij klonk veel mooier dan de Richwoods die ik getest had een dag eerder. De omstandigheden waren natuurlijk anders (kleine huiskamer vs grote winkel), maar ik had wel het gevoel dat ie zich kon meten met de Martin gitaren die ik ook heb bespeeld. Daarbij was hij op een oppervlakkig krasje na onberispelijk. Voor €300 echt een koopje.

Ik heb hem vorige week naar Souman gebracht voor een K&K element. Vandaag opgehaald en even getest. Ik heb nog nooit zo’n gaaf en fijn instrument gehad!

Ik heb nog geen fatsoenlijke foto’s kunnen maken, maar deze plaatjes geven een aardig beeld.