Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
Die Orange zou ik me prima mee kunnen vermaken! Die Hughes & Kettner had je toch in de verkoop, telerocker? En mis je niet de druk van een 4x12 in bandverband? Hoewel ik ook wel 's heb opgetreden met een 2x12, gaat hard genoeg met genoeg druk in het laag. Maar het is wel wat minder diep of zo, dat mis ik dan wel.
De H&K is verkocht. Ik moet weer eens nieuwe (en betere) plaatjes schieten. Ik denk dat je het ook wel met de Diezel Schmidt zou kunnen, omdat die - class A - behoorlijk vintage klinkt en ook een mooi clean kanaal heeft. Btw, die JCM800 lijkt me ook een fijne amp voor (hard)rock. Hij ziet er ook subzero cool uit.

De Hook en The Valve cabs hebben voldoende laag op volume. Je staat er versteld van hoeveel laag er in zo'n 1x12 ported cab zit. Voor een 4x12 heb je imo een groot podium nodig omdat je er toch een paar meter vanaf moet staan, omdat het geluid zich op die afstand pas ontvouwt. Vaak is er die ruimte er niet. Op kleine podia zet ik dus een 1x12 neer. Op festivals/grotere zalen een 2x12. In alle gevallen wordt de gitaaramp uitversterkt over de PA.