Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
Het is vooral dat het gitaren zijn die steeds verder af liggen van 'nu' en daardoor lijkt het gat tussen het 'gouden tijdperk' en dit tijdperk steeds kleiner. Ook speelt mee dat er gewoon steeds minder van die dingen zijn, logisch. Ze sneuvelen door ouderdom, gitaristen houden graag hun gitaren bij zich. Wat nu over is, is de cream of the crop van die tijd. de echte troep is allang gemod of gesloopt.

Dus ja, 2250E voor een 70ies LP is imho aan de lage kant. Vind ik de vraagprijzen de gitaar waard? Hell fucking no. Gewoon puur als gitaar an sich bekeken, is zo'n plank echt inferieur aan wat bijvoorbeeld een Aristides Raw zou kosten of zelfs een beetje prima epiphone, zoals de jared james nichols signature. Maar ja.... dat zijn nieuwe gitaren, zonder 40 jaar aan historie.
Ja, ik ben het grotendeels hier wel mee eens. Er is niet zoveel aan de hand met de 2ehands Gibson-markt hoor. En het gaat meestal ook met vlagen. Soms wordt er driekwart jaar vrijwel niks aangeboden en soms 4 in een week. Zo gaat dat gewoon. De prijzen van 70s LPs liggen al heel erg lang boven de 2k. Ben zelf enorm fan van de early 70s LPs. Echt fantastische halzen, dik geluid en een uitstraling die me gewoon erg aanspreekt. Ze hebben gewoon iets speciaals voor mij. Altijd gehad. Heb een '70 Custom, '72 en '73 Deluxe en een 74 Std. Gelukkig de meeste al zo'n 20 jaar in bezig toen het nog wel betaalbaar was.
Ze zijn idd wat zwaar, maar ik kan het nog steeds probleemloos aan. Het is ook een kwestie van gewenning denk ik en een LP moet wel wat gewicht hebben imo. Ook wel lichtgewicht/nieuwere/faded exemplaren etc gehad, maar die misschien vaak toch wat 'body'.

4,5k vind ik ook wel veel geld maar reken zeker voor een custom toch echt wel op zo'n 3,5k. Maar dat is niet echt iets nieuws van de laatste tijd hoor. Zoals Orpheo zegt, ze worden ook gewoon schaarser. Het enige wat er tussen deze periode en de 50s zit zijn '68/'69ers, die nog veel schaarsen en gewilder zijn (geen idee, maar de prijzen daarvan zullen inmiddels ook wel zo rond de 15-20k liggen?), dus dit is voor de meestel gewoon het meest vintage haalbare qua Les Pauls. '61-'68 zit gewoon een gat waar ze niet gemaakt zijn.