Ik zit de laatste tijd wat te GASsen op een Yamaha THR. Van mijn ouwe trouwe Mustang1 wordt de volumepot minder en de batterij optie van de yamaha lijkt me ook fijn aangezien ik klassikaal muziekles geef en het ook leuk vind om de electrische gitaar mee te nemen naar de scholen (invaller) waar ik 'gewoon' les geef. En hij is wat makkelijker even mee te nemen naar de woonkamer natuurlijk.

Nu zit ik sterk te twijfelen tussen de verschillende THR modellen. Ik speel thuis hoofdzakelijk metal en beetje classic/hard rock. De THR10X lijkt wat dat betreft een prima optie. Maar als ik les geef is een redelijk clean en een overdriven blues sound ook wel een must imo. Dan is de veelzijdigheid van de gewone THR weer fijn.

Nu zie ik ook dat de THR serie een flat mode heeft. Heeft iemand al eens een preamp pedal voor de flatmode van een THR geprobeerd? Bijvoorbeeld de Mooer preamp serie met ingebouwde cab sim. Als dat een beetje goed werkt is het natuurlijk ook een optie om de gewone THR (of zelfs de C variant, als de clean, blues en rock sounds echt een stuk beter zijn) te kopen en er een metal pre-amp naar smaak voor te zetten voor thuis.

Ben erg benieuwd of iemand dit al eens geprobeerd heeft.