Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy Bekijk bericht
Die marshall pedalen klinken klein en bedrukt weinig dynamiek en ruimtelijk . Daar hebben ze allemaal 'last' van. Op een klein versterker/speaker klinken ze super en vind ik de compressie wel lekker vettig voor zover mogelijk op ene kleine combo. Dikke pedalen als de reeza of de rat klinken dan juist fuzzig.

Emma reeza klinkt bijvoorbeeld heel groot en vet.

Xotic pedalen als bb preamp en rc voegen extra's toe.

Het is net hoe de sound past in je rig.
Precies. Het is daarom lastig om advies te geven, want het ene pedaal werkt niet lekker met je amp en het andere wel. Als je wilt stacken is het helemaal een kwestie van veel experimenteren. Keepers vooralsnog zijn mijn Reeza, Suhr Riot en Suhr Eclipse. Ze klinken behoorlijk amplike, maar dit soort pedalen > clean channel klinken niet zoals je drivechannel van je amp. De toon 'onder je vingers' - of hoe zeg ik dat - de dynamiek, de (bas)respons, het blijft toch twee werelden.

Wat betreft Marshall-pedalen: ik heb een poos met de Guvnor 1 gespeeld (nee, ging nooit stuk). Voor leads vond ik dat toen best een goed pedaal. Totdat ik een Reeza kocht. Die deed alles net wat beter: natuurlijkere toon en meer dynamiek.