Ben er niet helemaal zeker van of dit in dit gedeelte thuis hoort, of in zelfbouw... Een tijdje geleden heb ik een nek met al de gaten e.d. voor een locking nut besteld bij Warmoth. Goeie nek, ligt ook lekker in de hand. Alleen staat de locking nut er niet netjes op. Net niet helemaal recht tegen de toets en ook wat teveel naar links. Net niet genoeg om er voor te zorgen dat de lage E snaar van de nek wipt tijdens het spelen, dat niet. Maar wat ik wel bij deze gitaar merk is dat de G snaar niet goed genoeg te intoneren is, op het valse af. Als ik een gefrette noot zuiver heb, dan is ie open weer wat vals en vice versa. Ook zie ik (en hoor zelfs) de snaar in hoogte verlopen op m'n stemapparaat. Eerst wat te hoog, dan op stemming en dan er wat onder, echt in een curve. Dat verschijnsel is niet heel erg vreemd bij een G snaar, maar dit is wel wat extremer. Zou dit kunnen liggen aan de locking nut in dit geval?

Bijkomend vraagje, is het wijsheid de gaten van de locking nut te dichten met iets van houtlijm en dan opnieuw gaten boren? Of wordt e.e.a. dan wat te fragiel?

En ja, ik weet het, ik had de nek beter niet zo kunnen accepteren, maar het enthousiasme was op dat moment even groter dan het realisme...