Toen ik nog actief was bij De Zingende Fresia's en mijn beide AC30's in de revisie moesten, ben ik de Marshall JCM2000 top van de band gaan gebruiken icm een Koch Pedaltone. Klonk geweldig voor wat ik deed. Maarrrrr.... ik was altijd bang dat mijn Koch het zou begeven. Je zou denken dat ik in dat geval genoeg zou hebben aan de mogelijkheden van de JCM2000, ware het niet dat de footswitch van dat ding footshie was. Nergens te vinden!
Nog niet meteen nood aan de man, want de band had nog een reserveversterker, een JCM900 Dual Reverb combo. Ik had zelf ooit een JCM900 Dual Reverb top gehad en dat was een zeldzaam slecht klinkende versterker. Vreemd genoeg klonk dat combootje lang niet zo verkeerd, maar ja, wel wat beperkt in zijn mogelijkheden. En dus sommeerde ik onze surrogaat penningmeester om een overdrive of boostertje erbij te kopen. De krent ging voor de goedkoopste oplossing en kwam met de BB2 op de proppen.
Ik heb het ding gelukkig nooit hoeven gebruiken. De Koch bleef heel en de combi met de JCM2000 werkte, zoals gezegd, uitstekend.

Wat een langdradig en volslagen nutteloos intro, zeg! Enfin, ik kom tot mijn puntje.

Ik stapte uit de band en ik kreeg het één en ander mee, waaronder de BB2.
Lange tijd deed ik niks (ik kreeg wat trauma's te verwerken en in mijn hersentjes bleek geen ruimte meer voor muziek) en toen ik het gitaarspelen na enkele jaren weer oppakte waren mijn AC30's gejat, mijn SHO (Vulvasonic Zone - mijn lievelingspedaal) was ineens kapot en zelfs mijn Koch Pedaltone had ernstige kuren.
Enfin, ik kreeg van onze eigen Fred Dons een versterker die ik nog steeds erg lekker vind (ik hou van je, Fred ) ÉN ik had natuurlijk de BB2!!! Belangrijk, want op dat moment had ik geen enkele andere overdrive of booster. En de BB2 is beide.

Geloof me, ik heb ALLES geprobeerd, maar er kwam alleen maar een kutgeluid uit! Ik HAAT dat pedaal.
Inmiddels heb ik 5 of 6 overdrives, distortions en boosters, dus ik ben aardig voorzien (al mis ik mijn Vulvasonic Zone en de Pedaltone nog steeds), maar het blijft me verbazen, want ik lees geregeld enthousiaste verhalen over de BB2.
WAT MIS IK HIER, LIEVE FORUMGENOTEN..., WAT MANKEER IK, WAT DOE IK VERKEERD?!?!

Bij voorbaat dank voor uw tijd en aandacht. Verlos me aub van deze nijpende kwestie. Want een kwestie is het. Nijpend.