Dag leden!

Na jaren heb ik mijn gitaarkriebels weer terug en die wil ik botvieren op een absolute alleskunner.
Mijn voorkeursgenre is progressieve metal, maar ik speel de laatste tijd ook in veel cover en tribute bands waarin ik binnen no-time van strat naar les paul naar tele naar akoestische sounds moet schakelen.

Voorbeeldschets:


Ik heb eerder gitaren gebouwd van tafelbladen en die zijn prima gelukt maar voldoen qua kwaliteit niet aan mijn huidige standaard door het gebruik van goedkope kant-en-klaar halzen en een gebrek aan kennis en (vooral) geduld. Deze keer wil ik er gewoon lekker rustig mee aan de slag en er qua wensen werkelijk alles uithalen wat mogelijk is. Echter brengt dat ook een hoop vragen met zich mee. Hier alvast een aantal:

Wat is het beste adres om hout te halen? Ik wil uiteraard dat het al goed uitgedroogd is en wil het nog verder laten uitdrogen voor ik ermee aan de slag ga. Welke houthandels zijn geschikt voor het vinden van bijvoorbeeld ebben fineer en gevlamd esdoorn ter lengte van een neckthrough ontwerp? En wat is eigenlijk de nederlandse benaming van basswood?

Ik had als wild idee om inlays van agaat te maken die van achter verlicht zouden worden. Echter moet het licht dan wel evenredig verspreid worden. Geen idee hoe dat zou moeten en wat dan het beste zou werken. Er is natuurlijk niet veel plek in een toets om die handel in te monteren. Iemand ideeën?

Qua elektronica heb ik een idee gejat van de Caparison TAT Special en verder uitgedacht: een drieweg tuimelschakelaar met op 1 en 3 brug of hals element en op 2 een link naar een vijfweg rotary-switch met daarin de volgende keuzes
1) hals en brug element,
2) hals en midden element,
3) alleen midden element,
4) midden en brug element,
5) alle elementen.
Ik heb nog nooit een schema gevonden van die gitaar en in ik heb nog nooit met rotary-switches gewerkt of een elementen door meerdere switches laten schakelen (op coilsplit na dan). Heeft iemand goeie referenties of tips?

De laatste vragen betreffen de Sustainiac. Ik heb een Fernandes Sustainer in een gitaar zitten maar door het feit dat het brugelement door het hele moederboard moet om de sustainer-functie te krijgen klinkt het element heel ielig. Ik heb op die gitaar een soort blowswitch geïnstalleerd en het verschil in sound is echt enorm!
Daarom ben ik benieuwd of mensen hetzelfde effect ervaren met een Sustainiac. Klinkt die misschien beter?

Alle tips, adviezen of afraderij is welkom!

Gegroet!
Sebas.