Ik heb sinds lange tijd ook weer eens een nieuwe gekocht, dat wil zeggen, een gebruikte.

Naast mijn Lowden F25c zocht ik naar nog iets totaal anders maar alleen als de gelegenheid zich voor zou doen. Ik had mijn Martin nog waar ik zelden op speelde dus toen de verkoper van deze Lowden genegen was mijn Martin in te ruilen waren we het snel eens.
De gitaar is nauwelijks te vergelijken met mijn Lowden F25c. Door de houtsoorten is de toon totaal anders en naar mijn smaak ook niet zo typisch "Lowden" maar wel mooi. Mijn F25c is uit de oude werkplaats in Noord Ierland en gemaakt rond 2000, de F35 is uit 2007 en uit de nieuwe werkplaats. Ondanks dat het twee Lowdens zijn voelen ze compleet verschillend. De body van de F35 is iets meer getailleerd dan de F25 en de hals van de F35 is minder rond en heeft een lichte V-shape. Ik moet op de F35 duidelijk harder werken om er goed geluid uit te krijgen. Een goede afstelbeurt kan daar nog wel wat verbetering in brengen denk ik. Wat ze in ieder geval gemeen hebben is de onberispelijke afwerking en vakmanschap waarmee ze gemaakt zijn.

Plaatjes:

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]