Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
Waar je op doelt is vermoedelijk de Wet Koop Op Afstand. Die Wet kent een bedenktermijn van 14 dagen. Gerekend vanaf het moment waarop het product is ontvangen tot het moment waarop een beroep op de termijn wordt gedaan bij de ondernemer. Dit is inmiddels gebeurd, meen ik te begrijpen.

[...]
Nou weet ik er niet heel veel van, maar ving hier laatst toevallig eea over op... Ik werk op het hoofdkantoor van een franchiseketen en onze vestigingen verkopen maatwerk producten. Dat gebeurt grotendeels in een showroom, maar omdat hiervoor ook wat technische informatie van het huis van de klant nodig is en het product moet worden ingemeten komt het ook voor dat de deal bij mensen thuis wordt gemaakt. In dat geval moet men specifiek tekenen voor het doen van afstand van de 14 dagen bedenktijd. Immers, na de bestelling worden direct veel kosten gemaakt doordat het product klantspecifiek geproduceerd gaat worden.

Wordt de offerte in de showroom ondertekend en gaat men daarná bij de mensen thuis (na)meten etc., dan is dat niet nodig.

Maw; op basis van die informatie heb ik zo mijn twijfels bij het hele "koop op afstand" verhaal. De deal is immers in de winkel tot stand gekomen.

Wat overigens niet betekent dat TS nu niks te eisen heeft; indien blijkt dat hij iets anders heeft gekocht dan is voorgespiegeld is dan gaat de vlieger uit deel 2 van je post gewoon op.