-
20 november 2014, 07:58
#11
Bumperdebumper!
Wàt een CD geworden....
Baker mag natuurlijk geen reclame maken voor zijn eigen winkel.
En alhoewel er hier de nodige gasten zijn die daar aan glad maling hebben, houdt hij zich netjes en koest op dat punt.
De opa en oma, uit een van de buurgemeenten, die tot op heel hoge leeftijd bij ons logeerden hadden ook nog wel eens jenever in het glas.
En opa had in het borstzakje van zijn jasje een klein glazen lepeltien (als ik het goed uitspreek) om een schepje bruine suiker in het eerste glas te doen. Zowel de suiker als de jenever haalde ik in huis voor het feest. Waarom die suiker erin moest? Ene makke. Geen idee dus, da's ook regio rock. Maar goed, opa was niet de enige die dat deed. Volgens mij totaal uitgestorven die gewoonte.
De associatie met Kampen-dialect is eigenlijk een beetje een smoesje. Maar wel waar.
Maar bijzonder toch? Dat grootouders bij kinderen logeren? Ik heb er pracht herinneringen aan tenminste.
Vriendelijke groet, Gus
Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 20 november 2014 om 19:54
Reden: Kleinkinderen moet dat dus zijn.......
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forum Rules
Favorieten/bladwijzers