Hoi allen,

Even een korte introductie; ik speel tegenwoordig niet meer in een band, puur omdat ik hier geen tijd meer voor heb (studie icm werk, relatie, etc). Ik ben de aankomende tijd dus een echte slaapkamergitarist. Ik heb altijd gewoon met een versterker gespeeld, zowel buizen als transistor. Ik heb mij dan ook nooit verdiept in andere apparatuur maar daar is sinds kort verandering in gekomen. Ik wil dan ook graag advies inwinnen bij jullie wat dit betreft.

Missie: Ik wil dus graag een soort gebruiksvriendelijke thuisstudio opzetten met als hoofddoel een breed scala aan geluiden en effecten, geluid op slaapkamerniveau, goede geluidskwaliteit en eventueel nog wat opnamemogelijkheden. Dit laatste is geen must, het gaat mij er dus om dat ik met deze setup lekker kan rommelen thuis.

Nu dacht ik zelf aan een Line 6 PODHD. Ik heb heel het internet afgestruind maar kan nergens uitleg vinden van hoe dit nou precies werkt. Kan ik dit in mijn Mac pluggen en speel ik dan over mijn speakers? Moet ik losse speakers aanschaffen waar ik een dergelijk apparaat op aansluit? Is het handig om zo'n Line 6 POD HD desktop apparaat aan te schaffen (zo'n kidney vorm) of kan ik beter voor de Line 6 500HD gaan? En waarom dan wel? Of kijk ik helemaal verkeerd en moet ik een compleet ander apparaat aanschaffen?

Kortom: wat heb ik nodig, hoe werkt het nou precies, moet ik randapparatuur aanschaffen, etc.

Ik hoop dat jullie mij in lekentaal uit kunnen leggen hoe ik iets dergelijks opzet en wat ik nu precies moet aanschaffen. Alvast bedankt!