Hoi allen,
Naast de les paul standard uit 1976 die ik aanstaande zondag ga checken, is er nog een eventuele optie in het spel gekomen. Ik werd door een mede forumlid benaderd over een Gibson les paul custom uit 1980.
Nu heb ik eerlijk gezegd meer met een les paul custom dan met een standard; dit mede dankzij meneer Randy Rhoads. Het verhaal is enkel dat de gitaar eens gemodificeerd is. Er zijn 2 extra tone controls ingezet, eeuwig zonde maar misschien ook zo verholpen. Nu reikt mijn kennis qua dit soort zaken niet zo ver en kom ik weer bij jullie terecht.
Ter verduidelijking, dit is de gitaar in haar huidige toestand:
En zo moet ze weer worden:
Nu ben ik natuurlijk retehandig en fix ik het slagplaatje zelf...(sarcasme)
Covers op de pickups of gewoon andere pups komt ook wel goed, inclusief het bedradingsverhaal; dit kan ik overigens niet zelf.
Mijn grootste zorg is natuurlijk die 2 tone controls; die moeten weg en dan blijven er natuurlijk 2 gaten in de body over. Ik ben dan ook benieuwd in hoeverre dit weer te herstellen valt en wat dit ongeveer zal kosten. Uiteraard ga ik ervan uit dat dit altijd zichtbaar zal blijven maar het liefst natuurlijk zo min mogelijk.
Heeft er iemand een idee of dit te doen is, wie het eventueel zou kunnen doen (wellicht Piet Visser maar die kan ik nu niet bereiken) en wat zoiets ongeveer zou moeten kosten?
Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt!

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers