Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
Even wat spul om te bekijken en te beluisteren.
'Uncle Josh' Graves was de dobrospeler bij Flatt & Scruggs en was degene die deze techniek ontwikkelde.
Een samenraapsel van de oude, bijna hawaiian stijl en de virtuoze rechterhand, afgekeken van Earl Scruggs zijn banjospel.

Hier gaat hij lekker los in de classic 'Foggy Mt. Breakdown'

Zijn aanpak van een langzaam nummer: 'I'm crying my heart out over you' Luister voor de verandering ook hoe de banjo de begeleiding speelt.

Medium tempo: het tweede stuk, 'Home Sweet Home'

En natuurlijk een van zijn eigen composities, 'Fireball' Dit is een veel latere opname, uit de periode dat toen hij met zijn maatje, fiddler Kenny Baker, ook nog een keer in Nederland is geweest.
Nu beide mannen er niet meer zijn, begrijp je hoe gelukkig ik me mag prijzen, daar ooit bij geweest te zijn.
ben nu een week bezig met mijn lawaaimachine en dan valt het wel op zijn plek als je dit nog eens beluisterd, hoe virtuoos het is,de man ( josh graves) is wel enorm goed met die rechterhand ..

ik heb me vooral gericht op het goed aanleren van dingen nu. en ik accepteer niks van mijzelf als de toon niet goed is..en dat valt ook echt niet altijd mee..maar gelukkig heb ik dan weer wel een goed gehoor
wat ik doe is toch proberen het zo goed mogelijk..technisch en qua toon te leren, en dan pas naar snelheid te werken, voorlopig natuurlijk nog rustige stukken, niet te snel haha

ook merk ik wel dat smaak er veel mee te maken heeft. in de zin van " smaakvol" spelen van de basic tunes..dat vraagt wel muzikaliteit en ik het helpt me om veel naar de " groten" te luisteren.

ik blijf het enorm leuk vinden, net even achter mijn snaren aangebeld , wil wel graag extra hebben het duurde alleen wat lang, ze hadden ze dus niet op voorraad, wat wel vermeld was achteraf maar deze muts had dat niet gezien
no problem er zitten net nieuwe d'addario op ( bij levering)
ik heb wel voor de duurzame versie gekozen trouwens..ik speel best veel
vraag aan jou bruno( ach kan ik ook zondag doen natuurlijk)

mij valt op dat ik vaak de middelste G gebruik..is dat toeval of is dat structureel in het spelen? en zo ja..is het dan slim extra losse Gsnaren te hebben? en zo ja,..zijn ze los te bestellen?

oh ja de duimpick heb ik wat verhit in kokend water op de plek waar hij knelde, en uitgebogen , zit nu perfect je moet wat he haha