Mijn repetitie setup bestaat uit een Blackheart BH5H (5W EL84 SE) en een oude (type 5010) SS Marshall 1x12 ”amp” waarvan ik de speaker aansluiting naar buiten heb gebracht en dus alleen de cab en speaker gebruik. Dat is trouwens een Celestion G12M-70 () en de cab is halfopen.
Ik was best tevreden over de sound van deze combi, de versterker is responsief en dynamisch en gaat rond standje 12 uur lekker crunchen.

De laatste tijd echter ben ik wat minder tevreden over het geluid en dan vooral de klankkleur. Laag is er voldoende, hoog ook maar de mids zijn naar mijn idee te “hard” (niet te luid, maar te hard qua klank). Het geluid is totaal niet “rond”, maar eerder agressief te noemen. Ik heb dat vooral met mijn 1981 Ibanez Artist maar ook met mijn LC stratje. Of het geluid nu is veranderd of mijn perceptie ervan weet ik trouwens ook niet

Hoe kan ik het geluid op een simpele manier wat “ronder” krijgen, met minder “harde”mids? Ander speakertype? Een “echte” 1x12 cab? Ik heb hier zo geen cabs of speakers liggen om te proberen.
De buizen in de amp zijn trouwens JJ’s. Ik heb er al eens een ouwe Philips EL84 erin gestoken maar dat maakte niet echt uit…

Alvast dank!