Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
ik ken tientallen toetsenisten die met VST modellen op een laptopje + een masterkeyboard op het toneel zitten.

er zijn nu al bands die hun in-ear monitors zelf kunnen bedienen met de telefoon. Via WiFi.

Er zijn nu al adapters om de gitaar de telefoon in te drukken.
Ik speel nu al wireless over wifi.
Ik mix al jaren thuis op de PC

Het gaat daarom echt niet lang duren voordat bands een laptop met mixsoftware en vst plugins draaien + een WiFi ontvanger ernaast. de gitaaramp simulatie als software, De drums als samplebased instrument, en alle synths virtueel. Voor de gitarist via de telefoonadapter.

Dan ben je als band vrijwel geen geld kwijt om te repeteren, spullen te kopen enz. Dus de jonge bands gaan dat heus wel op pappie's laptop doen....

Alternatief is veel spullen kopen en elke week 45 euro voor 3 uur repeteren...
Helemaal mee eens, op elk punt. However, dingen zoals de Kemper en Fractal hebben een team van mensen achter zich dat het modeling idee goed heeft weten uit te voeren. Ik heb nogsteeds geen Guitar Rig of AmpliTube versie gezien en gehoord die ook maar in de buurt komt van deze bedrijven. Gaat dat in de toekomst gebeuren? Ja, ik denk het wel. Was het originele idee van Fractal niet om het een VST te laten zijn of zo? Ik dacht dat zoiets het originele idee was.

Betreffende de veiligheid van een laptop. Ik speel live toetsen en samples via een laptop en heb daar eigenlijk nooit problemen mee. Ik heb nog nooit een error gehad tijdens een show. Daarbij heb ik ook een dedicated audio laptop, dus een laptop die geöptimaliseerd is voor audio gebruik en waar voor de rest geen andere ongein op staat.

Ik speel ook gitaar in die band, maar dat gaat dan wel via een Axe-FX ULTRA en een power amp en cab, maar ook die setup kan gelinked worden naar m'n DAW en kan getriggerd worden met MIDI. Ik wil dat heel graag, maar onze drummer is niet zo'n grote fan van clicktracks, dus misschien iets voor in de toekomst.