Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 717

Threaded View

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Je zag onlangs zelfs dat de lui bij Fractal Audio ook al nieuwe profiling-achtige features introduceerden voor de Axe FX 2 (of zo werd het tenminste gebracht).
    Daar kan ik je mee uit de droom helpen. Ik heb samen met een kameraad geprobeerd om met 2x SM57beta mijn OD100 sound te capturen maar het resultaat leek slechts een verre benadering van het orgineel. Ik mag hopen dat de Kemper dat beter doet. Het gekke was dat ik er overigens wel een goed bruikbare sound aan overhield. Ik denk dat je deze functie moet zien als een leuke extraatje waarmee je een statisch filter maakt.

M.b..t de Pedalino moet ik gezien de aversie je gelijk geven omtrent de keuze wel of geen MIDI die niet handig lijkt uit te pakken ondanks de voordelen van een verbeterd protocol. Dat gezegd hebbende wil ik er gelijk aan toevoegen dat ik in mijn verleden het meest blij werd van een footcontroller die mij de juiste functionaliteit gaf en maakte het protocol uiteindelijk niet zoveel uit (behalve dat je makkelijk een andere controller kunt kopen). In de praktijk wordt ik juist het meest blij van een footcontroller die ik als preset & als pedal board tegelijkertijd kan gebruiken. De meeste controllers die dat goed deden waren bijna altijd proprietary. Hierbij denk ik aan een Lexicon MPX G2 R1 controller, een Line6 FBV longboard. Sterker nog, ik vond de Rocktron Midi access etc. klotedingen waar je altijd veel zoekwerk voor nodig hebt om het ding te laten doen wat jij wilt (en ik heb notabene al veel ervaring met MIDI, maar probeer maar eens een handig preset/pedalboard combinatie met midi te maken, je eindigt vrijwel altijd met een compromis). Zelfs de Axe-Fx II heeft een dedicated pre-programmed board en ondanks dat ik er ook een simpele MIDI controller op aan zou kunnen sluiten kies ik liever voor het bijbehorende MFC-101 board dat functioneel al goed is voorbereid en voor 99% al doet wat ik wil. Kortom, hoofd en bijzaken scheiden.

De Padalino is perfect gebouwd, heeft een prettige werking en schakelt supersnel. De preset/favorites keuze setlist is ook uiterst doordacht. Het control pedaal werkt vloeiend op de parameters en benadrukt de kwaliteit van de combinatie met de PedalPro. Als binnenkort de combinatie preset met pedaal board (virtual board) komt is het voor mij goed genoeg.

Zou ik de VR designers toch een extra tip moeten geven, dan zou ik voor wat meer pads gaan (ca. 2x4 stuks) waarbij de bovenste rij (iets verhoogd) de effecten schakelt en de onderste rij de presets in bank-setjes zoals het nu al werkt. Een global solo boost switch blijft natuurlijk ook altijd handig.

Amen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 29 juni 2012 om 18:10

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten