Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 717

Threaded View

Standaard

Beste Mart,

Ik ben juist blij dat mensen vragen stellen want daar is dit forum voor bedoeld.

Ik had overigens exact dezelfde bedenkingen m.b.t. MIDi. Echter, de real-time control die met de Pedalino footcontroller mogelijk is zal gewoon niet gaan lukken met een standaard MIDI footcontroller. Dit is de voornaamste reden dat de ontwerper heeft gekozen voor een moderner protocol dat low latency en dus dus een "vloeiender" bediening van effecten mogelijk maakt. Je ziet hetzelfde bij Line6 die ook een dedicated FBV board leveren met een ethernet aansluiting om meer geavanceerde bediening toe te staan. Wat wel goed is, dat is de mogelijkheid om 2 MIDI program changes uit te sturen per preset waarmee je andere MIDI apparatuur (preset selectie) kunt aansturen. Ik heb de unit nu een tijdje in mijn bezit en moet zeggen dat het heel intuitief aanvoelt en in combinatie met de Pedalino controller perfect werkt.

M.b.t. je opmerking over de loops. De post-loop is geniaal want er is een analoge mixer die send/return/output levels mixt en daardoor je dry signaal perfect integreert met externe apparatuur (zelf gebruik ik nu een Lexicon galm). De pre-loop gebruik ik zelf voor mijn GT-Trio preamp waardoor ik een "warme" buizen clean/crunch/lead preamp kan combineren met de wat puristische analoge preamp van de Pedalpro (meer voor Jazz sounds).

Op je vraag hoe het klinkt zou ik gewoon zeggen kom eens langs. Ik heb een tijdje geleden een forum meeting georganiseerd en sta vanuit deze community gedachte dus zeer positief tegenover het proberen en uitwisselen van muzikale ervaringen. Persoonlijk ken ik op dit moment geen beter effect apparaat op de markt dat dezelfde transparantie en puurheid biedt.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 23 juni 2012 om 21:32

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten