-
Relativering
Ik ga de zaak even van de andere kant bekijken. We hebben als band op dit moment helemaal geen optredens en het duurt nog even voor we daar weer mee bezig gaan. Verder heb ik (nog) niet eens vervoer voor het rack en is het eigenlijk te gek om het thuis te gebruiken. Hier dus even een ideetje:
1. Ik ga de Egnater Tweaker thuis gebruiken met wat leuke pedalen (een aantal heb ik al).
2. In het rack komt geen tweede preamp maar gebruik ik de Engl SE voor clean, rhythm en lead
3. In Dual Amp patches ga ik de Lexicon gebruiken als clean preamp. In Lead-patches gebruik ik de Lex als wah.
4. Afhankelijk van de klank op clean gebruik ik de Egnater cabinet of de Engl. De Engl is sowieso voor rhythm en lead.
5. Het postgain pad van de Lexicon vangt het speakersignaal op en geeft me post-speaker time-FX. Hiervoor moet ik microfoons, PA speakers en een mixertje aanschaffen.
6. Overige seriele effecten komen van pedalen en de G-Major 2.
Omdat de wah en preamp van de Lex me niet bevallen en het schakelen en gebrek van spillover bij de delay me tegen staat is een Axe FX Ultra misschien een goede keuze. Probleem is dat ik dan alsnog grote veranderingen moet maken.
Het rack zou echt voor live-only situaties zijn en dan is een extra amp met cabinet op dit moment misschien overkill. Maar is misschien de hele set overkill? :P
EDIT: ik realiseer me net dat de Axe over fantastische cab sims zou moeten beschikken. Dat zou de flow naar de monitors vergemakkelijken, hoewel ik dan niet weet wat ik naar FoH stuur .
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 24 mei 2012 om 10:22
Regels voor berichten