Ja, ik heb een toongenerator (de laptop staat in het filmpje naast de versterker, maar is bijna niet te zien in het donker.
Dus als ik je goed begrijp doe ik:
*Uitgang geluidskaart overbruggen met een 10 ohm weerstand
*parallel aan deze weerstand (dus eigenlijk ook over de uitgang) 2 weerstanden in serie (4k7 en 100ohm als spanningsdeler)
*op het knooppunt tussen 4k7 en 100ohm een 1meg weerstand
*andere kant 1 meg weerstand als input naar de versterker

Klopt dat zo?

Verder heb ik hier: http://talkingelectronics.com/projec.../OP-AMP-3.html één en ander gelezen en opgestoken over opamps en het testen ervan. Misschien is het ook een aardige optie om door één voor één de opamps 'uit te schakelen' (zoals op die site beschreven met de shunt weerstand) de oscillerende opamp te traceren? Ik bedoel: op het moment dat de betreffende opamp uitgeschakeld wordt zal het oscilleren toch ook stoppen. Of dit dit heel dom?

Verder moet ik eigenlijk opmerken dat het gitaarsignaal eigenlijk behoorlijk normaal klinkt hoor. Op het filmpje is het niet best te horen. De mastervolume is ook niet hoger geweest dan 1/2 ofzo ivm de enorme bijgeluiden, dus dat scheelt ook nog.

Hoe dan ook: misschien vanavond, maar zeker morgen overdag kan ik er weer mee verder.