Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 97

Threaded View

Standaard

Tristan is iemand met een hele uitgesproken mening en is niet bang dat onder stoelen of banken te schuiven. Dat hoor je ook terug in zijn muziek. Ik ken persoonlijk niemand in Nederland met de vibe van Tristan en ik vind hem een enorm goede gitarist.

MAAR!

Als hij zijn mening neerzet dan is dat niets anders dan zijn mening. Als je hem kent, weet je dat je het niet al te serieus moet nemen, maar dat hij er wel 100% achter staat. Dat kan iemand in zijn verkeerde keelgat schieten en dat is dan heel jammer. Hij zou heel diplomatiek kunnen gaan doen en meelullen met de rest, maar ik vind het wel verfrissend om te zien dat er mensen zijn met een aparte mening, die dat ook graag willen delen met mensen, maar die daar tegenover stellen dat ze enorm veel verstand van sound hebben. Want je kan Tristan op een hoop dingen betrappen, maar ik heb hem nog nooit een slechte sound horen hebben. En hoe eigenzinnig ook, hij weet uit elk stukje apparatuur het allerbeste te halen; zelfs als hij het eigenlijk niks vind.

Okay, genoeg veren in Tristan's reet. Ik heb de OD's zo'n beetje allemaal gehoord, omdat ik niet begrijp waarom zo veel mensen die versterker zo ophemelen. ik vind het persoonlijk helemaal niets. Het is typisch Amerikaans vind ik. Veel sound in 1 keer, totaal geen reactie op de dynamiek in je spel. Zelfs als je aait knalt alles er genadeloos uit. Ik hou daar persoonlijk niet zo van en het doet me ook totaal niet aan een "plexi" denken. Mijn '74 superlead is enorm dynamisch en reageert prachtig op mijn spel. Qua voicing zal het misschien op plaat nog wel eens redelijk in de buurt kunnen klinken, maar de feel is echt compleet verschillend. Tel daar nog eens het behoorlijk platte clean bij op. Nee, mijn versterker is het absoluut niet.

Het is gewoon een kwestie van smaak denk ik. Als je een typische instant gratification sound zoekt, zou de OD in al zijn varianten best wat voor je kunnen zijn. Wil je echter met je spel bepalen hoe de versterker klinkt, dan kom je meestal van een koude kermis thuis.

Eén ding vind ik wel; in mijn oren is het absoluut niet de Fender/Marshall in 1 box waar deze versterker zo om bekend staat.
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 11 februari 2012 om 15:04

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten