Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
Ik geloof daar ook niet in..

Net als van die monster cables van over de 100 euro, komop... op een gegeven moment zijn die verschillen toch niet meer te horen?

Zelf ga ik overstappen van Conquest Hush naar Spectraflex Fatsoflex. ik verwacht geen geluidsverschil te gaan horen.
Ook mijn budget speakercable ga ik vervangen voor een spectraflex speakercable. ook hier verwacht ik geen verschil te gaan horen. het is meer het idee dat er iets kwalitatiefs tussen zit.

Denk dat het met George L's en lava een beetje hetzelfde verhaal is.
tussen de oren dus.
Ben het hier niet mee eens!!!!

Er zit wel degelijk verschil in kabels en dat hoor je ook.
Ok..... De verschillen zijn subtiel maar toch duidelijk hoorbaar.
Ik heb geen directe vergelijking tussen Lava en George L's
Maar ik heb een paar monter kabels (Rock), Evidence en Mogami thuis en die allemaal vergeleken toen ik de Lava (Clear connect) thuis had. Er zit inderdaad verschil.
Mogami en Monster zijn bij mij snel afgevallen. De reden weet ik niet precies meer, maar vond de Evidence en Lava beter.
Tussen Evidence en Lava was het verschil ook duidelijk: de evidence klinkt meer modern (strakker laag en iets meer hoog) en de Lava vond ik warmer klinken. Persoonlijk vind ik de Lava voor mijn geluid beter en heb hiervoor gekozen. Zowel voor pedaal board als voor de langere kabels.
Bij de eerste test leek bij gebruik van de lava kabels het laag duf te klinken en bij de andere kabels niet. Na het vervangen van de (oude) snaren klonk het laag bij de Lava wel helder en levendig. Vond het frappant dat dit niet opviel bij de andere kabels.
Later heb ik dezelfde test gedaan met een bevriende collega gitarist die andere kabels nodig had. Ook hij vond hetzelfde. Lava en Evidence vond hij mooier dan Monster en Mogami.
Dus verschillen zijn er tussen kabels, maar welke kabel beter is, kan je niet zeggen. Dit hangt ook af van de muziek die je maakt en je persoonlijke voorkeur.

IK kan mij trouwens ook voorstellen dat bij gebruik op een pedalboard het verschil nog kleiner wordt als het eerste pedaal een buffer is.......

groet MSNL
Overigens