Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 83

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard Lava patch kabels: wat een gekloot! Tips?

    Hallo,

    Ik ben redelijk technisch (ik soldeerde vroeger zelf mijn patch kabeltjes) en ben een paar jaar geleden overgestapt naar George L. Ik was zeer tevreden over George L; 9 van de 10 kabeltjes werkte direct en soms moest je ff het schroefje wat meer aandraaien met een tang.

    Maar: door GAS, subjectieve info op het forum over vemeende kwaliteitsverbetering en de craving voor kleinere pluggen ben ik overgestapt op Lava Patch kabels. Maar wat een gekloot om die in elkaar te zetten zeg! Wat doe ik fout? De "+" en de "-" maken regelmatig contact met elkaar. Of anders gezegd: de mantel maakt contact met de kern. Het youtube filmpje (over de instructie hoe je ze in elkaar zet) is net niet scherp genoeg. Kan iemand foto's posten van de "kritieke momenten" van het snijproces of weet iemand waar ik op internet een DUIDELIJKE link kan vinden? Of anders een tip wat ik fout doe?

    EDIT: ik heb nogmaals naar het youtube filmpje gekeken: nadat het eerste metalen hoesje over het snoer heen wordt geschoven, wordt het snoer afgeknipt. maar als ik dat doe, is het snoertje weer te kort om contact te maken met de "pin" die in de plug zit. Ik ga het nog maar eens proberen (zucht). Meer mensen hier op het forum die er last van hebben/hadden?
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 4 december 2011 om 11:22

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top