Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 357

Threaded View

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik heb eerlijk gezegd wel de indruk dat er in België, in Vlaanderen in ieder geval (van Wallonië weet ik het niet zo behalve Lou Deprijck; of is dat Brussel?), beter muziek wordt gemaakt dan in Nederland.

    Het verbaast me dus niet dat er ook betere gitaren worden gebouwd.

    En Pim, ach wij Limburgers hebben nooit echt ergens bij gehoord; niet bij Duitsland, Frankrijk, België of Nederland. Ik leef al een hele tijd richting de poolcirkel en dat bevalt prima; 'where ever I lay my hat ...
    weet niet hoor, heb toch de indruk dat er in Nederland een stuk meer wordt gebouwd dan in België, ook electrisch. Ik ken alleszins meer Nederlandse bouwers met rénomé, al zitten er ook een aantal tussen die mss vooral scoren op mercantiel vlak (Haar en co).

    Op muzikaal vlak: de Vlaamse rockscene die nu zo scoort: raar, 20 jaar geleden was er bijna niks hier en was het bingo in Nederland met nogal wat grote bands. Dat er nu in Vlaanderen zoveel zit, heeft volgens mij gek genoeg deels te maken met volstrekte afwezigheid van een beleid op dat vlak, en zo hoort het volgens mij voor wat betreft rockmuziek...

    Ik zeg Vlaanderen, want (ook) op muziekvlak is dat een totaal ander land dan Wallonië. Ik woon vlak bij Luik maar ken bijna niks van de scene ginder. We treden er bv bijlange niet zo vaak op als in Nederland. Er is wel een (kleine) roots en rockscene maar de mainstream ginder zit veeleer in het chanson genre, en spiegelt zich (ook) op dat vlak aan le grand frère Frankrijk.
    Laatst gewijzigd door barno; 13 november 2011 om 01:44

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top