Het begon allemaal met het probleem dat ik veel gitaren gekocht en weer verkocht heb, omdat ik niet aan de gitaar kon wennen. Na wat gitaren in de roulatie gehad te hebben, bleef ik terug komen op mijn strat waarmee ik begonnen ben. Dat is een Richwood Deluxe dacht ik?


(maar dan een rechterhand model)

Het probleem van de Richwood vond ik altijd de afwerking en het geluid wat eruit kwam. Zeker na veel duurdere modellen gehad te hebben.
Toen kwam ik op het idee om maar eens een upgrade te doen. Na wat uitzoeken en inlezen maar besloten dat de pickups en elektronica vernieuwd moesten worden. Tijdens het bestellen begon het echter uit het hand te lopen . Het was echt zo van "Ow ja... dat is ook wel interessant om te upgraden, en dat, en dat enz". Het resultaat was dat ik alle onderdelen van een gitaar in mijn winkelwagen had liggen behalve het houtwerk. Als ik toch al een complete upgrade ging doen, dan ook maar meteen een ander kleurtje toch?

Dit moet het gaan worden uiteindelijk.



In combinatie met:
*Tonerider Classic Blues elementen
*Wilkinson V100 Tremelo
*Sperzel locking tuners
*CTS pots, master volume, master tone & blender
*Graphtech topkom en stringtree's
*Overige hardware (schakelaar, output & schroefjes)


Eigenlijk wel grappig dat een idee om te upgraden zo ver uit de hand loopt dat ik onderhand een nieuwe gitaar bouw. Omdat ik toch al verleid was tijdens het lezen van dit forumgedeelte toch maar besloten om alles te kopen en maar eens te beginnen met schuren.

Begonnen met lekker alles met de hand schuren, zodat ik veel tijd heb om te dagdromen ondertussen. Na wat uren/dagen schuren (wat heb ik me verkeken op het schuren met de hand) kwam ik veel plekjes tegen die dichtgeplamuurd waren. Een verrassing voor mij, omdat niet gedacht had dat dit ook bij gitaren gebeurd.
Ondertussen de schroefgaten uitgeboord en gevuld met deuvels. Deze later weer afgestoken en geschuurd.

Van de progressie tot hier zijn de foto's verloren gegaan. Vanmiddag was dit het resultaat van enkele dagdelen werk.



Omdat ik me ergerde aan de bellycut van de gitaar die gewoon niet lekker lag heb ik maar de uitsparing groter en dieper gemaakt. De armrest ook meteen maar erbij gepakt. Als je dan toch bezig met met raspen...







De bellycut ligt nu als gegoten. De afwerking is echter nog niet klaar.