Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 194

Threaded View

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Zo te horen ligt je gelijkrichter zelf er uit. Als je meet op het punt na de zekering kom je ten alle tijden een diode tegen. Zelfs in de doorlaatrichting is de benodigde spanning meer dan 0.6V waardoor de ohmmeter niets zal aangeven tenzij hij op diodemeting staat. De trafospoelen zijn waarschijnlijk geheel zwevend. De enige connectie met massa is via de gelijkrichtbrug en kan niet 1 Ohm zijn. De 1 Ohm die jij meet is waarschijnlijk de weerstand van je meetsnoeren. Kortom vette sluiting in de gelijkrichter.

Dit verhaal gaat natuurlijk alleen op als er niets anders achter de zekering parallel staat. Draden welke naar het versterkerdeel gaan kun je het beste even loskoppelen om dit uit te sluiten. Je kan ze dan ook mooi afzonderlijk meten.
    Er hangt niets parallel achter de zekering, dus mijn vermoeden van de kapotte gelijkrichter is bevestigd. Ik ga morgen het typenummer eens opschrijven, ik vermoed dat zoiets niet te veel zal kosten. Hem vervangen zal echter een paar mouwen zijn, want ik krijg het printbordje niet omgedraaid zonder alle andere connectoren los te solderen.

Blijft er nog die sluiting met de aarde.
    Ik heb al wat afgemeten en mij lijkt het onderdeel dat sluiting met de behuizing maakt ergens op de 0V-vertakking van de trafo te liggen. Waar precies heb ik nog geen idee van, op het eerste zicht zijn het niet de transistoren die tegen de koelblokken komen.

EDIT: het is een W02 gelijkrichter, ik kon het lezen op één van de foto's die ik genomen had. Door wat kan ik die het best vervangen?
    Laatst gewijzigd door Psychomantis; 15 augustus 2011 om 19:45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten