Heb een probleempje met mijn klank en ik denk dat ik er mijn huidig gear er gewoon niet kom om er de klank uit te halen die ik wil...
ik speel over een Marshall JCM 900 dual reverb HiGain met daaronder een Fame 412 met v30's en ald gitaar een Wilkinson Vintage met daarin een EMG81 op de brug...
Sinds ik de fame cab heb ben ik zeer tevreden over de algehele sound maar de overdrive (die ik nu nog genereer vanuit de top) voldoet niet meer, hij is wel zwaar en higain maar beetje kort en mist wat sustain, hij mocht wat 'voller' zijn, miss wat abstract verwoord, maar miss toch iemand die snapt waar ik heen wil....
De klank die ik er uit wil krijgen is die van de zwaardere metalen, death metal à la nile en cannibal corpse, ook de sound van de band converge staat me echt aan...
vraag is nu af jullie sugesties hebben over welke stompboxjes of rackunit mij zouden kunnen helpen een meer 'gevoicede' metal sound te creeëren... Ik ben hier helemaal niet in thuis, heb wel eens een metalzone geprobeerd maar die vond ik wat 'schel' (kom uit belgië, voor de nl'anders, veel treble...) klinken, er is me al voorgesteld een JMP1 rack van marschal aan te schaffen, maar dat gaat even niet met de huidige financiën... anderen zeggen dat ik best een ander element laat steken...
Is er iemand die ooit hetzelfde probleem heeft gehad en mij een beetje kan bijsturen?
Cheers
tooon