Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2003
    Locatie
    deurne/ meijel
    Berichten
    695

    Standaard fox bender samengevat

    Hoi,

    we hebben al verschillende posts over deze bender gehad en sommigen hebben een mooie gebouwd. Ik ben ook van plan er een te bouwen en ik dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om een soort van samenvatting te maken waarin ook te vinden is waar de onderdelen verkrijgbaar zijn, zodat niet iedereen door dezelfde zoektocht hoeft te gaan.

    Alle onderdelen zijn bij lmii te verkrijgen en daar hebben ze nu een nieuwe fox bender te koop. (http://www.lmii.com/CartTwo/Secondpr...ding%2FHeating)
    We zijn natuurlijk altijd op zoek naar alternatieven dichterbij..
    Ik vermeld Lmii dan verder ook niet meer.

    1) Bouwplan. Ik heb een plan gekregen van Superfly, prima plan en een goede basis. Dit is een plan voor de uitgebreide versie zoals die bij lmii werd verkocht. Eenvoudiger is makkelijk zelf hieruit af te leiden.

    2) Hout. Locale bouwmarkt voor MDF.

    3) Blanket. www.Omega.co.uk
    http://www.omega.co.uk/ppt/pptsc.asp...TER&Nav=heam01
    Ik denk zelf dat de srmu 050636 geschikt is , deze is 110 V maar ze hebben hem ook in 220V, kosten ongeveer 78 euro

    4) thermocouple en regelaar
    a) Ook bij omega. Moet nog even bellen voor de typeaanduiding. Ik geloof CN704 met passend thermocouple. Je wilt een controller die een relais aanstuurt (je deken aan-uit zet) en voldoende Amperes aankan. De omega controller is 15A dat is voldoende. (8 blijkbaar ook, zie superfly) ik denk dat voor deze deken geldt de volgende formule: 6 inch bij 36 inch maal 5 watt/inch= 1080 W vermogen. Op 220 volt geeft dat 4,8 ampere.
    b) Conrad. Zie post van Superfly.

    5) Veren.
    a) ?. Ik heb nog wel zo'n trekveer thuis liggen, zo'n fitness ding met 2 handvaten, misschien dat die geschikt zijn.
    b) Elastieken van de 'spin' zoals hieronder in de reactie gepost is.

    6) Hoofdspindel.
    a)De zelfde als bij LMi heb ik nog niet kunnen vinden, misschien is een werkbank spindel een alternatief. De spoed van de draad is het probleem bij normale draad, deze is te klein. Werkbankspindel bijvoorbeeld bij Baptist. Dan ben je 25 euro kwijt.
    b)Een ander alternatief is 2 lijmklemmen gebruiken, bijvoorbeeld Irwin quickgrip snellijmklemmen.

    7) Metalen 'slat'.
    Deze heb ik ooit van lmi gekocht dus daarvoor heb ik geen alternatief. Dit moet echter bij bijvoorbeeld mcb te bestellen zijn of bij de plaatselijke bouwmarkt.

    Hiermee zijn denk ik alle onderdelen gecovered. Ik schat de kosten rond de 250 euro, maar dat is dus een semiautomatisch systeem, gelijk aan die van LMI waarbij de temperatuur wordt gecontroleerd. Misschien is het mogelijk om er een te bouwen die volautomatisch is en de timefunctie geintegreerd heeft, maar dan heb je een duurdere controller nodig.

    Aanvullende info:

    (Bron Superfly, tijden ontbreken nog)
    Indian Rosewood: 149C
    Mahogany: 154C
    Maple (bigleaf): 143C
    Maple (European): 138C
    Brazilian Rosewood: 151C
    Cocobolo: 154C
    Koa: 149C
    Paduk: 154C
    Walnut: 149C
    Other Rosewoods: 149C

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top