Oorspronkelijk geplaatst door
H.Huisjes
Ik heb de 2204 nu 3 keer gebruikt met de band-repetitie (pop-rock-covers), en dat bevalt eigenlijk best goed.
Dit zijn mijn huidige settings ongeveer (high input):
- presence: 5
- bass: 7
- middle: 6
- treble: 2 a 3
- master vol: 1

- pre-amp: 7
Ik gebruik de laatste tijd hoofdzakelijk mijn Telecaster Lite Ash (Korea).
Ik zit er echter over te denken om de amp op de high gain input clean in te stellen, dus de pre-amp rond de 2, en het master-volume naar wens.
Vervolgens een fijne low/med gain crunchy overdrive, een volvette crunch distortion en evt. een booster/tubescreamer te gaan gebruiken, zodat ik toch een aantal verschillende drive-sounds kan creëren.
Voor low gain moet je denken aan soundjes als b.v. Sober van Pink, en voor full crunch aan b.v. Volbeat.
Metallica moet ook kunnen, maar dan geef ik wel een draai aan de pre-amp knop.
Hebben jullie suggestie welke pedaaltjes, en dan met name de low gain en full crunch het best geschikt zijn voor deze toepassing.
Budget: max €150,- per pedaal, liefst MXR-achtige uitvoering, dus met zo'n metalen schakelaar. De 10-series van Ibanez zijn ook erg ok vind ik, maar BOSS/Tonelock-style vind ik niet zo prettig.
Ik heb op dit moment 2 tubescreamers en een SHO-kloon (Newtone Flower Booster).
Ik heb ook al 's een crunch box gehad, maar nooit op de 2204 getest, vond het wel een fijn pedaal, maar miste toch wat "ballen" ofzo. Misschien dat ie met de 2204 beter klinkt?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Edit: misschien is een dual-amp setup, zeker voor repetities nog niet zo verkeerd, b.v. Vox AC30 voor clean, en de 2204 voor crunch etc.
Favorieten/bladwijzers