Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 71

Threaded View

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard zoals beloofd: 2e amp deze week!

vorige week heb ik de rivera chubster getest, en ik was daar zo van onder de indruk, dat ik dacht, die wordt van mij! het clean,daar kan ik maar 1 ding op zeggen,de amerikanen noemen dat 'lush(ious)',en dat is dit helemaal. de sonische variant op geweldig vanileijs maarvia de toneknoppen, komt er iets veel helderders uit, noem t maar citroenijs van hoge kwaliteit.fris,maar nooit bekvertrekkend, en smeuig.de reverb is de perfecte aanvulling, lekker rond en dynamisch.

de drive is strak genoeg voor mijn stijlen, en voor meer gain pak ik desnoods een tubescreamer.het laag is strak genoeg,en het hoog zingt,waanzinnig. tis de feel van n ouwe marshall jmp.niet zoals mijn jmp, die heeft namelijk meer gain maar qua dynamiek en hoeveelheid mojo of ballen hoeft ie zeker niet onder te doen voor mijn jmp.

al die pushpullopties zijn leuk, maar niet de hoofdreden dat ik m tof vind.

ik heb ook de knucklehead tre reverb geprobeerd,maar dat vind ik n onding. het laag flubbert teveel, het hoog knarst,mid was slap. echt n tegenvaller na de chubster.

het grootste verschil met mn sovereign is dat bij de chubster de mate van instelbaarheid van boost veel minder is (engl noemt t daarom ook n 4 kanaals amp...) ,en geen dubbel mastervolume. de rivera heeft welliswasr mindergain on tap, maar gain op 10 op de rivera klinkt nog lekker,maar bij de engl is t n hel. veel te fizzy en gruizig. effectief hebben ze dus evenveel gain

de k.t.r. klonk ook veel minder 'natuurlijk', veel meer compressed en scooped, waarbij de chubster veel beter gebalanceerd was/aanvoelde, en de sov gewoon teveel gain heeft.niet eens scooped of compressed,gewoon gruizig.

fotos komen later, eerst alles uploaden enzo.

Laatst gewijzigd door Orpheo; 10 maart 2010 om 00:49

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten