Hi, een nieuweling hier!

Ik speel op het moment op een Marshall AVT20, die wat mij betreft heel behoorlijk klinkt. Ik speel in een band die op het moment voornamelijk schrijft en opneemt, in voorbereiding voor optredens.

Anyway, ik wil overstappen naar wat beter spul. (Prachtige Fender Stratocaster + Gibson Les Paul. Dat moet toch mooi over komen, dus daar hoort schop-kont versterking bij.) Ik neem al een tijdje op, en het lukt aardig maar mijn AVT komt op een opname niet bepaald overtuigend over. Ik heb iets met toon nodig. Ik ga met mijn band over niet al te lang optreden, dus ik heb ook iets met volume nodig. Ik zat eerst te denken over een tweedehands JCM800 combo van 50 watt. Ik neig nu toch eerder naar een AVT50 voor optredens, omdat deze best goed klinkt (niet ECHT buizen uiteraard, maar toch heel goed voor wat het is) en rete hard gaat, en dan een kleine Marshall Class 5 om op te nemen (een 50 watt versterker is niet op een beschaafde manier thuis te cranken om op te nemen; een 5 watt bakje is daarentegen wat socialer).

Mijn vraag: doe ik hier goed aan? Of moet ik totaal uitwerpselen hebben aan mijn familie en buren en gewoon met een JCM de omgeving vernietigen?