Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
Nee, het was gewoon meer een spontane ingeving van me...
Alhoewel ik het topic van jou later wel gevonden en gelezen had, maar die test was me toch een beetje teveel van het goede, ik weet het niet, die sound vond ik zowiezo niet echt lekker dus om nou te beoordelen met welke mic die niet zo lekkere sound nou het lekkerst klonk, ik vond die Audio Technica's erg goed in de clipjes...
Laatst met een MD421 gewerkt en dat was deze keer echt huilen, breierig en een lelijke rafelige sound, maar ja, openlucht podium he, is wel vaker lastig...
Ik ben er nog helemaal niet uit wat betreft mics...
Oh ja, die Beyer M88 klonk echt helemaal ruk in die clipjes zeg, damn, niet om aan te horen, met afstand de minste mic in die test als je het mij vraagt...
Rare shit...
Heel merkwaardig, de 421 is een gezochte microfoon, vooral de oude grijze is erg populair. Klinkt gewoon prima op de meeste gitaarcabs en je krijgt het geluid van de gitaarspeaker gewoon op de monitors te horen. Maar om het geluid van je gitaarcab te beoordelen moet je wel even door de knietjes en dan klinkt het vaak totaal anders dan wanneer je staat, scherper en neuziger. En de MD421 hangt er met zijn harses dus wel voor.

De M88 is een beest van een microfoon, doet het prima als zangmicrofoon want daar was hij voor ontworpen, maar doet het meer dan prima in een basdrum, op een contrabas, op toms, op grotere toeters en uiteraard op een gitaarcab. Ik heb hem vorige week nog gebruikt op en sousaphoon, omdat de D12 wat groot en zwaar is en die zie ik liever niet omvallen want die is onvervangbaar. Maar de M88 deed het meer dan goed op die enorme toeter en het voordeel van de M88 is heel weinig overspraak, maar wat je dan nog hebt klinkt prima.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
Wat zou jij dan aanraden voor een snoeiharde rockband?
Ik gebruik meestal een MD421 of een M88 en soms beiden tegelijk, maar ook een LDC als de SP B1 doet het prima, ook op snoeiharde metal en of dat nou live is of in de studio maakt niet uit. Ik heb wel eens een B1 op zijn smoel laten vallen en die doet het nog steeds prima, hoewel ik hem wel moest uitdeuken. Maar er zijn veel meer microfoons die het goed doen, de SM57 is een veel gebruikte microfoon voor dat doel. Ik vind hem meestal te dun klinken, maar dat is smaak, hij komt wel makkelijk door de mix heen.