-
Op zoek naar een nieuwe slaapkameramp
Nu mijn Marshall Valvestate 8080 en Blackstar Distortion X beide op marktplaats staan ben ik op zoek naar een nieuwe thuisversterker. De bovenstaande producten gaan me tesamen een krappe 400 euro opleveren dus de prijsklasse van mijn nieuw aan te schaffen amp wil ik ergens tussen de 400 en 500 euro laten zijn.
Ik speel progressive metal en hou erg van de sound die John Petrucci heeft. Het mag van mij echter nog wel iets rauwer. Hij houdt het wel héél erg dromerig. De toverwoorden zijn voor mij warm, strak en rauw. Met veel laag midden (dus geen gescoopte Metallica-sounds).
Mijn 'grote' versterker is een Engl E530 icm een Peavey Classic 50/50 en die bevalt heel erg. Ik speel over een Harley Benton G212 Vintage cabinet en ik wil absoluut V30 speakers of iets soortgelijks.
Ik heb me nog niet heel goed georiënteerd maar weet wel dat ik de volgende amps erg lekker vind klinken:
-Mesa Boogie Mark IV/V
-Engl Fireball/Powerball
-Soldano SLO 100
-Bogner Ecstacy
Het moet in ieder geval een buizenversterker worden en omdat de kleine tops in opkomst zijn bedacht ik het volgende: een 5 watt top icm een cabinet (nog een HB G212V?) zodat ik ook met mijn rack in stereo kan spelen. Ik heb m'n setup speciaal gemaakt voor stereo, maar heb atm maar 1 cabinet. Eventueel wil ik wel op zoek gaan naar een echt goed cabinet, maar dan ga ik behoorlijk duurder uitkomen. Ik zit dan te denken aan bv een Engl Slanted 4x12".
EDIT: En het is een slaapkameramp. Mijn rack is véél te hard en daarom zoek ik iets kleins dat lekker klinkt. Overigens heb ik me georiënteerd op de Blackstar HT-5. Maar het pedaal gaat weg omdat de klankkleur me niet zo aanstaat. Ik heb de amp slechts in lawaaiige omstandigheden gehoord dus dat telt niet echt mee. Ik denk, op basis van het pedaal, dat deze amp het niet gaat zijn voor mij. Maar zo'n soort head zou wel gaaf zijn!
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 2 juni 2009 om 18:46
Regels voor berichten