Ik zou graag een theorie toetsen tegen jullie ervaring. Ten eerste: ik weet dat jullie overspoeld worden met theorieën die gewoon losse flodders blijken te zijn, maar het idee dat ik nu heb is een samenvoeging van alles wat ik eerder heb bedacht. Uit schoonheid en budget.

Het leek me een tijdje leuk om mijn oude en retegoedkope Tele (inmiddels voor hetzelfde bedrag geupgrade) te voorzien van een body en neck upgrade. Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van de Les Paul en de LTD Viper. Hun gemene deler is (vaak) een flame top, een angled headstock en een vaste brug. Nu heb ik een idee om dit toe te passen op een Telecaster. Van de prefab bodies zijn Tele en Strat het makkelijkst te krijgen (ik heb niet de machines, ruimte of ervaring om zelf te gaan zagen).

Dit is mijn idee: ik bestel een standaard Tele body, lijm hier een flamed maple top op en voorzie de rand van een binding. Dit om de freesrand van de Tele body weg te werken en omdat ik het mooi vind. Vervolgens plaats ik een vaste brug (LP style) en een neck met een angled headstock. Het enige probleem dat ik zie is dat ik de electronicaholte door moet steken tot de andere kant, en hier een cover voor moet vinden. Misschien steek ik wel helemaal rondom bij om hier een LP backcover te kunnen plaatsen en dito knoppensetup. De bestaande badkuip en gangen kunnen gehandhaafd blijven als ik elementringen gebruik.

Goed, nu wil ik graag goede redenen horen waarom dit een stom plan is, of tips voor moelijkheden die voor mij onvoorzien zijn maar die jij natuurlijk al op je vingers na kan tellen. Als ik mijn geld beter in de knip kan houden voor een Epi LP Standard dan hoor ik dat natuurlijk ook graag, het is dat mijn handen jeuken.